På jakt…

Jag har fått för mig att jag måste ha en svart kappa. En svart kappa kan man ha till nästan allt, kjol, jeans, sneakers, stövlar så nu har jag bestämt mig – en svart kappa ska det bli.

Men när jag väl bestämt mig stöter jag genast på problem. Var ska jag hitta min svarta kappa?
Den får inte kosta 3000 spänn eftersom jag inte har råd att köpa en så dyr kappa. Samtidigt måste den vara:

  • snygg
  • sluta straxt ovanför knät (och jag är 160 cm lång)
  • klassisk och inte ha en massa konstiga detaljer
  • tillräckligt tjock men inte klumpig
  • inte dubbelknäppt

Jag har hittat EN som fallit mig i smaken, från Lindex för 999 kr men den är tyvärr för lång. Så alla tips på snygga kappor mottages tacksamt

Lindex Shop Online - Ullkappa
Update: det blev Lindexkappan trots allt. Fick en rabattkod på twitter som gav mig 20% rabatt på valfri vara och då var jag ju tvungen att slå till (vilken sucker jag är för erbjudanden) i värsta fall får jag väl gå till skräddaren och korta den lite. Håller tummarna för att den sitter bra bara.

Här är koden förresten LC1509, gäller t om 19/10

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

