Dagens

Måste bli bätre på att föra matdagbok, då kanske jag kan identifiera vad som går snett.  Kan tänka mig att det är för lite frukost så idag slog jag på stort med jättefrukosten (för mig iallafall)

  • innan frukost: morgonshot på ingefära och pressad citron. Yummy!
  • frukost: en skål fil och müsli med linfrön, en kopp kaffe med mölk, danskt rågbröd med keso och salami
  • lunch (på wayne´s coffee!): fick bli rågbröd med hommus, grönsaker och kalkon, till det en latte med lättmjölk
  • mellis: panikattack och blocsockerfall! det blev två cheeseburgare på donken innan middagshandling, typiskt. Bara för att det inte blev nån riktig lunch
  • middag: grillad kycklingfilé med sparris, haricot verts och hommus Min fina planerade middag blev det inget av. Jag var trött och hade världens huvudvärk som inte ville gå över och sambon var lika trött han. Så detblev take away från O´learys, vi delade på en club sandwich och en halv portion heta kycklingvingar. Det var gott men inget man minskar i vikt på.

Dagens lärdom. Hunger, blodsockerfall och trötthet är ett säkert kort för att göra dåliga matval. Hade jag fått i mig mer till lunch hade jag förmodligen varit piggare på kvällen, fast migrän är svårt att bli av med. Jag tror att det var lite tröstätande också eftersom jag inte hade gått ner något i vikt under veckan trots att jag skött mig bra. Men, men  världen är inte rättvis. Vissa kan äta glass till frukost, chips till middag och ändå rasa i vikt bara för att de ammar. För mig är det tvärtom.

Nu gäller det att fortsätta äta regelbundet, med mycket frukt och grönt och motionera, även om det inte ger så stora resultat på vågen. Fast motivationen blir ju lidande. Tur att jag tycker det är så kul att träna iallafall.

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Hej! Hur går det för dig? Inte uppdaterat på ett tag. =)
    Hoppas att det går bra och gör det inte det så gör det inget. Påt igen bara!
    Kram, Stina

    Svara

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

