Måttfullhet är mitt nya namn!

Är faktiskt rätt stolt över mig själv eftersom jag inte tillåtit mig att frossa ohämmat i helgen. Helger brukar annars innebära masor av god (läs: fet) mat, godis, chips och läsk. Visserligen har jag tillåtit mig att äta lite mer onyttigheter men med måtta och middagarna har varit riktigt bra.

I fredags blev det grilad kyckling och halloumi, när resten av familjen svullade pommes och pepparsås gick jag loss på en matg sallad med stor couscous och tzatsiki, det var riktigt gott! och t om sambon käkade mer sallad än pommes, ett bra betyg tror jag.

Igår blev det entrecote till middag, men istället för de obligatoriska klyftpotatisarna blev det grillad sparris och kokta grönsaker (broccoli, morötter och haricot verts). Nu är sparris en ny favorit! Jag som bara har ätit kokt (äcklig!) sparris blev glatt överraskad, det var supergott!

Ikväll tänkte jag testa en variant på fläskfilé med Quinoasallad.

Visst har jag ätit både chps och dipp (igår) och choklad (i fredags) men istället för att mosa i mig en hel chokladkaka nöjde jag mig med några bitar och av chipsen tog jag bara några stycken, sen var jag faktiskt nöjd, men jag avstod från att slentrianäta bara för att skålen stod på bordet. Jag är faktiskt rätt stolt över mig själv. Måttfull? Jag? Det trodde jag inte.

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

