Ny dag nya tag

Efter en i övrigt bra dag matmässigt (fyra mål mat, inget överätande) fick jag kvällspanik och åt en massa ost och kex med sambon framför TVn. Och det var bara för att det fanns. Hade det inte funnits hemma hade jag nöjt mig med ett par knäckemackor och en kopp té.

Men, men jag gräver inte ner mig för det. Gjort är gjort och nu har jag iallafall kommit igång med mitt motionerande, måste bara hitta ett sätt att handskas med sötsuget på kvällarna. Igår testade jag både att dricka vatten, äta frukt och gå en promenad men inget hjälpte utom kex med cambozola och vitlöksost. Men har man varit utan mögelost i 9 månader är det kanske förståligt att behovet finns?😉

Dagens plan är att promenera från södra station till observatorielunden för att sedan luncha med Catya. När vi kommer hem är det städning som gäller. Övervåningen ska saneras och tvätten ska vikas. Badrummet är också i stort behov av en riktig röjning.

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Himla gott! Té alltså. Från Kobbs. Funkar superbra mpt sötsug. Har man dessutom en liten skvätt honung i så blir det ännu bättre.

    Svara

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

