Lyssnar på…

musikjournalen live (samtidigt som jag städar).
Finns det nåt bättre påfund än webbradio? Eller pod-radio för den delen?
Nu kan jag ju lyssna på alla mina favoritprogram precis när jag känner för det.
Ladda hem en konsert med Turbonegro till joggingturen, eller varför inte P1s godmorgon världen till nästa tråkiga arbetspass på Posten? Möjligheterna är oändliga och jag ÄLSKAR den nya tekniken!
Nästa projekt får nog bli att integrera webbradio på Slumemrsajten. Hur svårt kan det vara?

Nu lyssnar jag som sagt på musikjournalen live, de hade ju reggaespecial i veckan.
Att lyssna på reggae är ju lite speciellt, särskilt om man inte är troende, eftersom det allitd balanserar på gränsen till religiöst vansinne.  Men musiken går ju inte att inte älska.

All respekt till Governor Andy men texter direkt ur bibeln blir lite skrattfamkallande, särskilt om man någon gång bevistat ett Livets-ord möte. Fast hade reggae-artisterna haft samma musikaliska preferenser som frikyrkorörelsen så hade det nog inte funnits nån svensk reggae-scen.

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

